Sivu 1/2

245 mökkimopo

ViestiLähetetty: 31.10.2015 19:58
Kirjoittaja Veksi
Tulipa hommattua mökille puuhastelu/harraste/talvi/vara/stressilelu...200-sarjan farkku
Vm-91 muutostettuna B230FT tekniikalle
-Ahdin polttaa paljon öljyä (huomioitu hinnassa)

Kaupankäyntiä:
Riittämättömän lyhyen koeajon ja pikaisen pohdiskelun jälkeen päätän tarjota autosta jotain?
-Puuttuu satanen :D Lähemme etsimään satasen...

Satku löytyy jostain ja saamme tehtyä kaupat
Lähden ajamaan autoa kotiin.
Lambda valo syttyy pian :shock:
-Niin tai näin, mulla ei ole tapana soitella perään; kaupat on jo tehty ja sillä siisti.

Kotona:
Tarkemmin tekniikkaa tutkiessani huomaan että MAF on siirretty painepuolelle.
+Fiksua sillä ahtimen oma By-pass on poistettu käytöstä ja tilalle asennettu todellä ärsyttävä Dump-valve :evil:
...Ja jos kerta ahdin polttaa öljyä niin voisi kuvitella että öljy on pilannut myös kuumalanka MAFin ja rasvannut coolerin?

Niin tai näin. Tänä päivänä:
+Garretin T25 ahdin on korvattu jollakin aasialaisella T3/4 ahtimella
+Vakio coolerin tilalla on 400*450*75mm kokoinen alumiitti kenno
+Ehjä MAFin laitettu ahtimen imupuolelle
+DumpValve on korvattu orkkis bypass-venttiilillä
+Digitaalinen laajakaistalambda
+Siwasta bensa-ja sytkä lastut

Nyt auto toimii lähes odotetulla tavalla.
Ahtoalueella seos rikastuu 10 tuntumaan joka on liikaa bensalla ajettaessa.
Soosii saisi pysytellä 12-13 välilssä. 12,5 olisi optimi

Jokainen varmaankin tietää miltä näyttää 240 farkku sinisenä
Laitan tähän kuvan konehuoneesta johon on poimittu osia mitä aitasta sattui löytymään
A-nokka korvattiin miedommalla Y-nokalla. Y-nokasta aikaisempia hyviä kokemuksia turbokäytössä

Kuva

Re: 245 mökkimopo

ViestiLähetetty: 19.11.2015 21:01
Kirjoittaja Veksi
Vaihdoin vakiolastun takaisin.
Sen piti olla joku yleismallin lastu mutta ainakin fuelcut toimii
Meno katkeaa jossain viiden tuhannen kierroksen kohdalla kun ahtopaine nousee yli 0,8bar
Täytyy löysätä hukkiksen tankoa

Pyyhkijän moottori sippasi pimeänä sade iltana 5km ennen kotia
Tulee ajamisesta yllättävän vaikeaa
Kaasuvaijeri pitäisi vaihtaa kanssa ruiskukone-malliseen
Bilteman oravaloukun(vapaavirtaussuodatin) voisi korvata merkkituotteella

Just sopivaa pikkunäppäilyä viikonlopun ratoksi

Re: 245 mökkimopo

ViestiLähetetty: 20.11.2015 14:45
Kirjoittaja arru
fujitan kartio suodin on kuiva ,ei tarvi öljytä..omassa toiminut hyvin kolme vuotta.rosteri koteloita löytyy jos joku tarvii.

Re: 245 mökkimopo

ViestiLähetetty: 20.11.2015 23:27
Kirjoittaja Veksi
arru kirjoitti:fujitan kartio suodin on kuiva ,ei tarvi öljytä..omassa toiminut hyvin kolme vuotta.rosteri koteloita löytyy jos joku tarvii.


No nyt puhut asiaa.
Tuohon coolerin ja syylärin viereenn suunnittelin kylmän imuilman ottoa. Siinä menisi rosteri kotelo tai sen puolikas

Kuva

Bilteman suodatinta en ole öljynnyt. Myöskin löytyy saman kokoinen "merkki"tuote jota ei ole öljytty.
Jospa noilla pärjäisi talven yli
Öljytty suodin tunnetusti tuhoaa kuumalanka_ilmamassamittarin
012- ei kuumalanka tyyppinen halpis massamittari odottaa hyllyssä kevättä
Se tarvitsee kaveriksi isommat suuttimet ja uudet lastutu uudelle polttoaineelle
-Ne sitten kevväämmällä

Re: 245 mökkimopo

ViestiLähetetty: 28.11.2015 21:58
Kirjoittaja Veksi
Hyvä kotelo arru
Kuva
Ei ihan mahdu 240 pellin alle
Jos akun veisi takakonttiin niin sen tilalle voisi laittaa isomman suotimen koteloituna

Tai sitten tuohon coolerin viereen vähän isompi vapari
Kuva

Fujitan öljyättömät suotimet vaikuttivat hyviltä...
Nyt ilmaa haukkaa oikean etuvalon takaa kuvan BMC suodin öljyämättömänä
-Välttää talven yli

Re: 245 mökkimopo

ViestiLähetetty: 29.11.2015 19:12
Kirjoittaja arru
muuttas se akku taakse painoa hiven pito puolelle,fujita ähkis hienosti,eikä ahista.tuo kotelo mitotettu fujitalle.

Re: 245 mökkimopo

ViestiLähetetty: 18.06.2016 20:41
Kirjoittaja Veksi
Käyttiksestä hajosi vaihteisto talvella niin olen ajellut tällä viimeiset kuukaudet
Nyt paikoillaan
-B230ft
-VX3 nokka
-3\4 puhallin
-012 MAF
-870cc suuttimet
-Iso Cooleri ja putkisto

Muuan TVS sääti sytty- ja polttoainekarttoja. Toimii muuten aika mukavasti
Polttoaine pumput särkyivät ja menivät vaihtoon lähes samantien kun tuli muutos etanolille
Nyt paikallaan vakio_tankkipumppu ja Bilteman 044 kopio painepumppu

Ahtopainetta on maltilliset 0,5bar ja tehoa alle 200 hv?
-Pari pikku fiksausta ja painetta voisi nostella. Katotaan mitä kytkin pitää?
1bar ahdolla auton pitäisi liikkua...ripeästi eteenpäin
-Näpertelyä, uusi kone jo tekeillä

Kuva

Re: 245 mökkimopo

ViestiLähetetty: 26.06.2016 22:59
Kirjoittaja Veksi
Vuotava ahtimen öljynpaluu korjattu
Moottoriöljy vaihdettu
Hukkaportin vartta ruuvattu lyhemmäksi:
-Ahtaa normaalit 0,5 mutta yläkierroksilla paine nousee noin 1 bariin

Re: 245 mökkimopo

ViestiLähetetty: 07.07.2016 22:18
Kirjoittaja Veksi
Siirsin MAFin painepuolelle ja ilmanputsarin coolerin eteen etusäleikön taakse.
Reagoi paremmin kaasuun mutta vaatisi uudelleen ohjelmointia
-Ahto rikastus tulee viiveellä

Yksi M47 kolmos vaihde rikottu rallin ajossa: Hyppyytystä vetopäällä, kolmosen rattaat kesti muutaman kilometrin. Meni kaikki hampaat molemmista rattaista :D
Nyt paikoillaan toinen M47. Kaadoin laatikkoon 2,3 litraa ATF öljyä. Vaihteet oikein imeytyvät päälle. Nyt ei ajeta rallia vaan kotoo-töihin
M51 laatikko+kytkin osat odottaa asentajaa. Ehkä tuon vihrehän moniventtiili koneen jatkoksi...

Re: 245 mökkimopo

ViestiLähetetty: 09.07.2016 16:40
Kirjoittaja arru
http://www.race.fi/fi/product/44575a/br ... .tollaiset neula käret parantaa syttymistä.itse ajoin 65th ja toimii turbo koneessa hyvin.racing malliset.