245 mökkimopo
Lähetetty: 31.10.2015 19:58
Tulipa hommattua mökille puuhastelu/harraste/talvi/vara/stressilelu...200-sarjan farkku
Vm-91 muutostettuna B230FT tekniikalle
-Ahdin polttaa paljon öljyä (huomioitu hinnassa)
Kaupankäyntiä:
Riittämättömän lyhyen koeajon ja pikaisen pohdiskelun jälkeen päätän tarjota autosta jotain?
-Puuttuu satanen Lähemme etsimään satasen...
Satku löytyy jostain ja saamme tehtyä kaupat
Lähden ajamaan autoa kotiin.
Lambda valo syttyy pian
-Niin tai näin, mulla ei ole tapana soitella perään; kaupat on jo tehty ja sillä siisti.
Kotona:
Tarkemmin tekniikkaa tutkiessani huomaan että MAF on siirretty painepuolelle.
+Fiksua sillä ahtimen oma By-pass on poistettu käytöstä ja tilalle asennettu todellä ärsyttävä Dump-valve
...Ja jos kerta ahdin polttaa öljyä niin voisi kuvitella että öljy on pilannut myös kuumalanka MAFin ja rasvannut coolerin?
Niin tai näin. Tänä päivänä:
+Garretin T25 ahdin on korvattu jollakin aasialaisella T3/4 ahtimella
+Vakio coolerin tilalla on 400*450*75mm kokoinen alumiitti kenno
+Ehjä MAFin laitettu ahtimen imupuolelle
+DumpValve on korvattu orkkis bypass-venttiilillä
+Digitaalinen laajakaistalambda
+Siwasta bensa-ja sytkä lastut
Nyt auto toimii lähes odotetulla tavalla.
Ahtoalueella seos rikastuu 10 tuntumaan joka on liikaa bensalla ajettaessa.
Soosii saisi pysytellä 12-13 välilssä. 12,5 olisi optimi
Jokainen varmaankin tietää miltä näyttää 240 farkku sinisenä
Laitan tähän kuvan konehuoneesta johon on poimittu osia mitä aitasta sattui löytymään
A-nokka korvattiin miedommalla Y-nokalla. Y-nokasta aikaisempia hyviä kokemuksia turbokäytössä
Vm-91 muutostettuna B230FT tekniikalle
-Ahdin polttaa paljon öljyä (huomioitu hinnassa)
Kaupankäyntiä:
Riittämättömän lyhyen koeajon ja pikaisen pohdiskelun jälkeen päätän tarjota autosta jotain?
-Puuttuu satanen Lähemme etsimään satasen...
Satku löytyy jostain ja saamme tehtyä kaupat
Lähden ajamaan autoa kotiin.
Lambda valo syttyy pian
-Niin tai näin, mulla ei ole tapana soitella perään; kaupat on jo tehty ja sillä siisti.
Kotona:
Tarkemmin tekniikkaa tutkiessani huomaan että MAF on siirretty painepuolelle.
+Fiksua sillä ahtimen oma By-pass on poistettu käytöstä ja tilalle asennettu todellä ärsyttävä Dump-valve
...Ja jos kerta ahdin polttaa öljyä niin voisi kuvitella että öljy on pilannut myös kuumalanka MAFin ja rasvannut coolerin?
Niin tai näin. Tänä päivänä:
+Garretin T25 ahdin on korvattu jollakin aasialaisella T3/4 ahtimella
+Vakio coolerin tilalla on 400*450*75mm kokoinen alumiitti kenno
+Ehjä MAFin laitettu ahtimen imupuolelle
+DumpValve on korvattu orkkis bypass-venttiilillä
+Digitaalinen laajakaistalambda
+Siwasta bensa-ja sytkä lastut
Nyt auto toimii lähes odotetulla tavalla.
Ahtoalueella seos rikastuu 10 tuntumaan joka on liikaa bensalla ajettaessa.
Soosii saisi pysytellä 12-13 välilssä. 12,5 olisi optimi
Jokainen varmaankin tietää miltä näyttää 240 farkku sinisenä
Laitan tähän kuvan konehuoneesta johon on poimittu osia mitä aitasta sattui löytymään
A-nokka korvattiin miedommalla Y-nokalla. Y-nokasta aikaisempia hyviä kokemuksia turbokäytössä