Kirjoittaja jip59 » 21.07.2015 20:58
Eipä tuossa mitään mystiikkaa ole. Jos vaikka katsastuksen jälkeisenä päivänä tekee vaikka jotain konetilassa moottorin käydessä ja irroittaa vaikka lambdan liittimen jolloin vikavalo syttyy. Mutta se sammuu ajan mittaan ja unohtuu. MUTTA seuraavassa katsastuksessa vaikka vuoden päästä päästömittausta otettaessa tulee ilmoitus että muistissa on vikakoodi eikä mene läpi.
Vaikka tuossa jutussa sanotaan että koodien nollaus ei ole oikea tapa mutta jos tietää että edellisen katsastuksen jälkeen joko omasta tai muusta syystä on vikavalo palanut niin ilman muuta kannattaa koodit nollata ennen katsastusta, mieluummin vaikka kuukautta ennemmin että OBD-testit ehtivät mennä läpi moottorinohjauksessa. Meinaan että jos suoraan nollauksen jälkeen menee katsastukseen niin katsuri näkee heti että juuri on nollattu kun järjestelmätestit eivät ole ehtineet mennä läpi.