Kirjoittaja volvoreiska850 » 31.07.2016 08:15
Minun 850 STW -96 / 103 kw, on temppuillut lämpimillä ilmoilla. Kun pysähtyy esim. liikennevaloihin, lähtee painamalla kaasua ja kytkin ylös, niin kone alkaa pätkimään, eikä meinaa ottaa kierroksia. tässä vuosi sitten joku täällä palstalla neuvoi ottamaan imuilman putken pois pakosarjan luolelta. Näin tein ja ihme tapahtui, ei pätkinyt enään, mutta nyt vika on kuukauden aikana toistunut lämpimillä keleillä. 29.7 volvo hyytyi liikenevaloihin, ja vaivoin sain käynnistymään sen verran että sain sen tiensivuun. Ei käynnistynyt sen jälkeen, vaan hinaus-auto tuli ja vei korjaamon pihaan. Volvo ei käynnistynyt tämänkään jälkeen, vaikka ehti puolituntia jäähtyä. Onneksi oli Autoliiton Plus jäsenyys, joten hinaus ei maksa minulle, ja sain sijais-auton kolmeksi päiväksi AL laskuun. Suosittelen. 29.7 menin hakemaan Auto-trailerilla volvoa kotiin 60km päästä. Trailerisa oli säh.vinssi, mutta ajattelin kokeilla startista, ja hämmästys oli se tunne joka tuli, volvo kävi, kuin mitään vikaa ei olisikaan. Sama, kun laskin völvon pois trailerilta, se käy ihan normaalsti. Nyt kysyn volvokavereilta, onko vika tuttu, tuossa joku kertoo käynnistys-ongelmista ja vika viittaa läheltä. Mitä osia pitäisi vaihtaa, ehkä lambda-anturi vai ohjausyksikkö, vai mitä. Ajettu 378000, ei syö paljon öljyä, vaikka käynnistäessä pössäyttää intiaanin savumerkin, toisille volvon omistajille. Viime keänä puristukset oli lähes uuden koneen, ja tulpat vaihdoin, vanhat näytti ihan uusilta, ja puhtailta. Aion käydä testerissä, jos vika löytyisi. siis volvosta, ei minusta. Ottaisin neuvoista vaarin kyselee täällä, volvovaari 72v
27.8.2016. Tilanne on nyt seuraava: Volvo-"asiantuntija" kehoitti vaihtamaan ruiskusuuttimia ohjaavan releen, siinä jäähd. edessä oikealla. Ei vika kotjaantunut. Tilasin netistä imu-ilman tunnistimen ja kaasuttimen läpän asento-tunnistimen ja vaihdoin ne. Vika ilmenee edelleen. Vika on siis se, kun tyhjäkäynniltä tai matalilla kierroksilla painaa poljinta kiihdyttääkseen, niin moottori alkaa nykimään, eikä ota kieroksia, toisinaan jopa sammuu, ikäänkuin kävisi takaperi,. Eikö nyt kellään ole tähän ongelmaan ratkaisua, ettei tarvii kaikkia releitä ja tunnistimia vaihtaa turhaan.
Nyt viikko takaisin irroitin tyhjäkäyntiventtiilin ja puhdistin sen jarrujen puhdistus-suihkeella, oli nääs piettynyt mustaa karstaa, ja ihme, eipä ole oaljon nykinyt ja tuntuu volvo toimivan kuten pitää.
Viimeksi muokannut
volvoreiska850 päivämäärä 19.09.2016 17:24, muokattu yhteensä 2 kertaa