V70 takapyyhin

Korjaamo osio vikaan kuin vikaan

Valvojat: Tumppi, volvopete

V70 takapyyhin

ViestiKirjoittaja Flatus Vetus » 26.12.2016 17:30

Auto on V70 2007 MK2. Miten takalasinpyyhkimen varsi lähtee irti?
Minulla on moottori purettuna, rattaat näkyvissä ja varsi suostuu jopa liikkumaan moottorinsa käyttämäni. Olen ruiskutellut ruosteenirrotusainetta ja CRC:tä akselin kummastakin päästä. Haluaisin kuitenkin akselin irti, jotta voisin sen kunnolla voidella. Se siis suostuu pyörimään edestakaisin, mutta en saa sitä työnnetyksi ulos rattaisiin päin. Miten sen oikein saa ulos?
Flatus Vetus
 
Viestit: 2
Liittynyt: 26.12.2016 16:24

Re: V70 takapyyhin

ViestiKirjoittaja arru » 28.12.2016 16:48

se alumiini joskus kovassa kun rauta ruostuu ja alu hapettuu vastakain.ota mutteri ensin auki akselin päästä.pientä lämpöä vois koittaa tai kevyttä ulos vetäjää vivun alle,ei lasiin!.ennekuin laitat takaisin voitele akseli vaselin kevyesti,ei mene vesi sisään.sen varren muovi suoja ensin auki.
arru
 
Viestit: 315
Liittynyt: 07.10.2014 13:35

Re: V70 takapyyhin

ViestiKirjoittaja Flatus Vetus » 28.12.2016 20:43

Vastaanpa nyt itselleni, miten homma sujui. Esitin kysymyksen epäselvästi. Pyyhkimen varsi toki irtosi, mutta ongelma oli moottorin akselin irrottaminen avatusta moottorista.
Akselin irrottamiseen ja koko koneikon huoltamiseen sain erittäin hyvän ohjeen Antilta www,latvo.fi. Hän lähetti sähköpostilla korjausohjeen. Häneltä voi ostaa myös varaosia tai koko pyyhkijän moottorin.
Akseli piti vain lyödä riittävällä voimalla ulos reiästään rattaisiin päin. Akseli joko irtoaa ilman vaurioita tai sitten muovirunko halkeaa, jolloin pitää ostaa uusi moottori.
Minulla ei mitään hajonnut, vaikka voimaa tarvittiinkin. Nyt pyyhinmoottori taas toimii!
Flatus Vetus
 
Viestit: 2
Liittynyt: 26.12.2016 16:24


Paluu Korjaamo/Tekniikka Etuvetoiset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa